© copyright s.v.Tivoli
2014-15

(Wedstrijd)verslag - 19

12 april 2015

Tivoli 3 - Geldrop 6 (5-3)

De Geldroppenaren kwamen een man tekort maar toch waren zij de eerste 20 minuten de bovenliggende partij. Nadat hun keeper een handblessure kreeg stonden ze zelfs even met 9. Het tiental kwam op voorsprong via een knappe kopgoal. Een slechte uitworp van Beekie ging hier aan vooraf. Voor rust stelden wij in een goed half uur orde op zaken. Marc scoorde na een goede combinatie door het midden met Dion. Even later draaiden zij de rollen om en schoot Dion de bal fenomenaal in de kruising. De goal van Fred die hierop volgde was nog mooier. Pasje gaf een voorzet op Marc maar de keeper wist de bal weg te ranselen, in de voeten van Fred. Fred haalde ineens uit en schoot de bal weergaloos en snoeihard in de kruising in de korte hoek. (red. Misschien introduceren we hiermee een nieuwe uitleg in het voetbaljargon “in de korte kruising”?) Na de rust lieten we hen teveel begaan en via een punter in de lange hoek en een inschattingsfout van Tommy in de korte hoek kwamen zij terug in de wedstrijd. Het spel werd wat ruwer en het dreigde soms te escaleren. Jaffa bracht ons terug op voorsprong, hij tikte een goeie pass van Marc door het midden beheerst langs de keeper. Hierna volgden nog enkele grote kansen voor ons. Geldrop kwam ook nog bijna langszij maar Diego greep op tijd in. Vlak voor tijd schoot Pasje (ik dus) een afgeslagen voorzet van Jaffa beheerst in de korte hoek binnen. Het pleit was beslecht....